24. august 2011

Mission: underhold den utålmodige gravide

I går var jeg et smut i Ikea med en veninde. Hun har givet sig selv ansvaret for "mission: underhold den utålmodige gravide". Hun har ferie frem til september, hvor hun starter ny uddannelse, indtil da er tiden viet til at underholde mig! Det er flere uger siden, vi snakkede om missionen. Dengang håbede jeg, at hun kunne bruge tiden på at dikke dikke, mens jeg tog mig tid til et bad, men sådan skulle det som bekendt ikke gå. - Der kan selvfølgelig ske ændringer inden studiestart (det håber jeg, der gør!).
I morgen kommer hun på besøg igen. Denne gang består underholdningen af hjemmelavede sandwiches, film og ikke mindst kagebagning. Vi har en bestemt æblekage, vi har bagt siden vi var 10-11 år gamle, opskriften findes i en Peter Plys børnekogebog - det er en opskrift, der aldrig bliver for gammel.

I Ikea fik jeg fingrene i disse fine neon børnebøjler og ikke mindst knager, der kan hænge på døren. Det sidste er super praktisk, når man bor til leje og ikke vil bore flere huller i væggene end højst nødvendigt.



Mine forældre kom også på et lille besøg i dag. Min mor havde sin seneste kreation med til det kommende barnebarn. Er det ikke bare et fint fint sæt? Hun kan altså noget min mor.


4 kommentarer:

  1. Ihh hvor er den trøje (og kyse) fin Lise! Kan du mon lokke opskriften ud af din mor? Sådan en skal Fleur da ha'. :-)

    Lyder skønt med venindebesøg... Og når det også inkluderer kage, er det da bare fantastisk. ;-)
    God fornøjelse...

    KH Tine

    SvarSlet
  2. Ja, ikke? Jeg har nu forhørt mig hos min mor. Opskriften er fra et hæfte fra Sandnes garn. Hæftet hedder "Lanett Baby 0-4 år" Det har nr. 1013. Håber, det kan hjælpe.

    SvarSlet
  3. Hun bliver altså meget velklædt, din lille babypige :) Dejligt at have en aftale med en veninde i ventetiden. Begge mine graviditeter har været meget lange, og jeg besluttede mig på forhånd hvad jeg skulle hver dag efter jeg var gået over termin - f.eks. cafébesøg, spise jordbærtærte eller se en film. Og jeg nåede det hele...

    Kh Gitte

    SvarSlet
  4. Ja, det gør hun sørme. Jeg kan da heller ikke vente med at få hende i alt det tøj.
    Jeg har også fået en vane med hver aften at planlægge, hvad jeg skal et par dage ud i fremtiden. I morgen står den fx på vasketøj - og det er altså en udflugt i sig selv, når man bor på 4. sal! Men jeg håber nu altså ikke, jeg når alle mine planer...

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...